איך ישפיע ביקור ביידן על ישראל? | פרופ' איתן גלבוע בריאיון

    אסתי פלד No Comments on איך ישפיע ביקור ביידן על ישראל? | פרופ' איתן גלבוע בריאיון

    על רקע ביקורו הנשיאותי של ביידן בישראל, שוחח אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" עם המומחה ליחסי ישראל – ארה"ב הפרופ' איתן גלבוע | "לביידן טוב לבוא לפה, זה יכול לעזור לו בבחירות האמצע. מצבו הציבורי בארה"ב לא משהו בכלל" | האזינו

    צילום: sraya Diamant /Flash90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איתן גלבוע, מומחה ליחסי ישראל ארה"ב שוחח עם אבי מימרן בתכנית "המהדורה המרכזית" על ביקור ביידן בישראל: "הביקור של הנשיא ביידן מעורר התרגשות, באו איתו כ- 150 עיתונאים אמריקאים ועוד הרבה עיתונאים מהתקשורת הזרה, הם מדווחים על כל צעד ושעל שלו. יש לזה אספקטים הסברתיים. נשיאים אמריקאים לא הרבו לבקר בישראל, יותר ראשי ממשלות ישראלים ביקרו בוושינגטון".

    "הדבר העיקרי במסע הזה של ביידן זה ערב הסעודית" הסביר גלבוע, "מה שביידן צריך מהם זה שהם יגדילו יחד עם מדינות נוספות את תפוקת הנפט, כדי לכסות על החוסר של הנפט והגז בעקבות מלחמת רוסיה אוקראינה".

    "הביקור פה בארץ עיקרו הוא הנושא של איראן. ביידן כן חושב שהדרך הנכונה למנוע מאיראן להיות מעצמה גרעינית זה הסכם איתה בצורה דיפלומטית. זה ייכנס מחר להצהרת ירושלים שארה"ב תפעל לכך שאיראן לא תהיה מעצמת גרעין. השאלה היא רק איך לעשות את זה".

    "הדבר השני הוא שביידן רוצה גם להקים ברית הגנה אזורית במזרח התיכון, אפשר להקים ברית כזו גם ללא ארה"ב, אך חשוב שהיא תהיה שותפה. מה שצפוי זה שדרוג ביחסים בין ישראל לסעודיה, שסעודיה תרשה למטוסים ישראלים לעבור מעל שטחה".

    השפעת השיח הפוליטי על הביקור: "כאן יש לביידן יותר כבוד מאשר בוושינגטון, שם הוא במצב לא הכי טוב, גם לו יש בחירות האמצע שהם יהיו ממש שבוע אחרינו. הבחירות הללו הן כמו משאל עם על תפקוד הנשיא, מצבו הציבורי לא טוב, האינפלציה שם בשיא שלא היה עשרות שנים, הוא גם ביצע נסיגה כושלת מאפגניסטן. לגבי אוקראינה, חוץ מזה שהוא לא שלח חיילים הוא דווקא עזר להם הרבה".

    האזינו לריאיון המלא עם פרופ' איתן גלבוע:



    0 תגובות